Commerciële Binnendienst

Als commerciële binnendienst medewerker bent u de spil tussen klanten, leveranciers en collega’s. Klantgerichtheid, alertheid op kansen en herkennen van verkoopsignalen zijn essentieel. In de praktijkgerichte training Commerciële binnendienst gaat u aan de slag met commerciële gesprekstechnieken, commerciële vaardigheden, de verschillende fases in het verkoopproces en de samenwerking tussen binnen- en buitendienst. Hierdoor ontwikkelt u zich tot een proactieve en klantgerichte duizendpoot.

Voor wie is de training Commerciële binnendienst?

De training Commerciële binnendienst is speciaal ontworpen voor binnendienst medewerkers met commerciële taken en verantwoordelijkheden in hun functieomschrijving, zoals medewerkers verkoop binnendienst. Voor iedereen binnen het bedrijf die (persoonlijk) contacten heeft met klanten is deze commerciële training absoluut een aanrader.

Wat ontwikkel ik?

Na de training Commercieel medewerker Binnendienst heeft u een breed inzicht in alle belangrijke aspecten die zich op de werkvloer van de commerciële binnendienst voordoen. Bovendien zijn de commerciële slagkracht, de klantgerichtheid en de alertheid op commerciële kansen sterk toegenomen.

Wie is mijn trainer?

De training Commerciële binnendienst wordt gegeven door praktijkgerichte trainers met uitgebreide kennis en ervaring op commercieel terrein.

Inzicht in gedragIMK LOL ICOON disc

Als onderdeel van de training maakt u digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft u op eenvoudige wijze inzicht in uw eigen gedrag en dat van anderen.

>> Klik hier voor meer informatie en een voorproefje.

Aanvullende informatie

Heeft u een acquisitie functie waarbij u veel uitbelt? Dan is de training Proactief en klantgericht bellen geschikt voor u. Voor commerciële medewerkers in de buitendienst is de tweedaagse training De vakman als accountmanager heel geschikt. We trainen ook volop op maat voor hele teams of organisaties.

 

PROGRAMMA

Organisatie en planning

  • Organisatie en bedrijfsprocessen
  • Positie en rol van de binnendienst in het verkoopproces en relatiebeheer
  • Wat zijn onze producten, diensten en service
  • Hoe koopt onze klant
  • Samenwerken met interne en externe klanten
  • Proactief werken en verbetervoorstellen

Klantgerichte en commerciële vaardigheden

  • Het communicatieproces
  • Gesprekstechnieken: vragen, luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Structuur in de telefonische service- en verkoopgesprekken
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
  • Omgaan met verschillend gedrag van klanten
  • Oefenen en rollenspel a.d.h.v. eigen praktijkcases: bijvoorbeeld nabellen van offertes, maken van bezoekafspraken, opvolgen van informatie en mailingen, omgaan met klachten.

PRAKTISCHE INFORMATIE

DEELNEMERS

6-12 deelnemers

MAESTRO PRIJS

€895,-

PARTNER PRIJS

€825,-

CURSUS

Klassikaal

AANTAL DAGEN

2 dagen

Datum optie 1
  • 13-02-2020
  • 20-02-2020
Locatie: Alphen aan den Rijn Datum optie 2
  • 02-03-2020
  • 16-03-2020
Locatie: Amsterdam Datum optie 3
  • 17-03-2020
  • 31-03-2020
Locatie: Rotterdam (Capelle a/d Ijsel) Datum optie 4
  • 08-04-2020
  • 22-04-2020
Locatie: Sittard Datum optie 5
  • 17-04-2020
  • 24-04-2020
Locatie: Drachten Datum optie 6
  • 06-05-2020
  • 20-05-2020
Locatie: Eindhoven Datum optie 7
  • 04-06-2020
  • 18-06-2020
Locatie: Breda

DIRECT AANMELDEN

Aanmelden voor Commerciële Binnendienst

VOORWAARDEN

  • Partners van de Maestro Academy: Specialisten aangesloten bij Het Finance Gilde, DataConnected of HeadFirst(Premium overeenkomst);
  • De betaling dient vóór aanvang van de eerste trainingsdag volledig te zijn voldaan;

Alle bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW;