De vakman als accountmanager

Opdrachtgevers en klanten zijn veeleisend en de concurrentie is enorm hoog. Bij het binnenhalen van een opdracht is dan ook meer nodig dan alleen een interessant netwerk of een vlotte babbel. Een acquisitiegesprek vraagt om een gedegen voorbereiding. Hoe speel je efficiënt in op de wensen en eisen van de klant? Hoe kun je het vertrouwen winnen? Met je vakkennis zit het goed, maar nu is het zaak om te investeren in je salesvaardigheden en competenties als verkoper. Met onze Training De vakman als accountmanager til je jezelf als accountmanager naar een hoger niveau, wat op termijn zal leiden tot meer omzet!

Voor wie?

Deze tweedaagse training accountmanagement is bedoeld voor vakmensen die gaandeweg zijn doorgegroeid naar een commerciële functie. Je houdt je in je werk bezig met acquisitie van nieuwe klanten en de actieve verkoop aan bestaande klanten in de business-to-business markt. Wanneer je uitsluitend via de telefoon verkoopt, dan raden we je de Training Proactief klanten bellen aan.

Wat ontwikkel ik?

Tijdens de Training De vakman als accountmanager krijg je meer inzicht in het verkoopproces en jouw eigen invloed daarop. Je leert je persoonlijke kwaliteiten tot succesfactoren te maken en deze daadkrachtig in te zetten in je rol als accountmanager. We werken aan het versterken van je communicatieve en strategische vaardigheden, zodat je klanten effectief weet binnen te halen en te beheren. Na de training ben je daarnaast in staat succesvolle verkoopgesprekken te voeren en het vertrouwen van de klant te winnen voor een wederzijds winstgevende relatie.

ONZE AANPAK

Na jouw inschrijving voor deze accountmanager training kun je direct aan de slag! Via het online leerplatform beschik je over een digitale preview van het lesmateriaal en een voorbereidingsopdracht. Als onderdeel van de training maak je digitaal de Q4 DISC-gedragsanalyse, waarmee je eenvoudig inzicht krijgt in je eigen gedrag en dat van anderen. Tijdens de training staan zelfanalyses, discussies, ervaringsuitwisseling en praktische oefeningen centraal, waardoor het leerproces zowel persoonlijk als praktijkgericht is. De trainer laat je oefenen met praktijkvoorbeelden en geeft gerichte feedback waarmee je direct verder kunt.

Heb je na de training nog hulp nodig om het geleerde toe te passen in jouw werksituatie? Tot zes weken na de training kun je gebruikmaken van e-coaching met de trainer!

Programma

Van productgericht naar behoeftegericht denken

  • Voorstelronde en korte eigen presentatie
  • Het marketingproces en de plaats van acquisitie
  • Tips bij het maken van telefonische afspraken
  • Van ‘verkoper’ naar adviseur
  • Communicatie in het acquisitiegesprek

Gespreksstructuur, grip en leiding in het gesprek

  • Vertrouwen winnen
  • Actief luisteren en vraagtechnieken
  • Effectief taalgebruik en non-verbale communicatie
  • Inzicht in gedrag middels de Q4 DISC gedragsanalyse

Tot zaken komen

  • Inspelen op koopwensen
  • Overtuiging in de presentatie
  • Effectieve aanpak bij prijsbezwaren
  • Afsluittechnieken en bouwen aan een vaste relatie

Van theorie tot praktijk

  • Observeren en analyseren van acquisitiegesprekken
  • Video opname van enkele acquisitiegesprekken
  • Analyseren sterke kanten en verbeterpunten
in samenwerking met

PRAKTISCHE INFORMATIE

DEELNEMERS

6-12 deelnemers

MAESTRO PRIJS

€ 1.095,-

PARTNER PRIJS

€ 1.025,-

CURSUS

Klassikaal

AANTAL DAGEN

2 dagen

TIJD

9:30 - 16:30

Datum optie 1
  • 21-05-2024
  • 04-06-2024
Locatie: Zwolle

DIRECT AANMELDEN

Aanmelden voor De vakman als accountmanager

VOORWAARDEN

  • Partners van de Maestro Academy: Specialisten aangesloten bij Het Finance Gilde, DataConnected of HeadFirst(Premium overeenkomst);
  • De betaling dient vóór aanvang van de eerste trainingsdag volledig te zijn voldaan;

Alle bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW;