Proactief En Klantgericht Bellen

Niet alle commerciële of servicegerichte medewerkers pakken met hetzelfde gemak de telefoon. Persoonlijke overtuigingen zitten in de weg en de drempel is soms hoog. In de praktische training Proactief en klantgericht bellen ontwikkelt u een proactieve en klantgerichte houding, gaat u aan de slag met commerciële gesprekstechnieken en leert u structuur in telefoongesprekken aanbrengen. Zo wordt u een gewaardeerde gesprekspartner voor nieuwe en bestaande klanten en voert u professionele telefoongesprekken.

Voor wie is de training Proactief en klantgericht bellen?

De telefonische verkooptraining Proactief en klantgericht bellen is gericht op iedereen met een commerciële functie die zich frequent bezighoudt met telefonische verkoop, telesales, telemarketing en/of klantenservice door outbound bellen. Ook buitendienst verkopers, binnendienst medewerkers met een acquisitiedoelstelling en medewerkers van de afdeling klantenservice kunnen deelnemen aan deze training.

Wat ontwikkel ik?

U krijgt het inzicht en de technieken om proactief te handelen en effectieve zakelijke telefoongesprekken te voeren. U leert zich goed voor te bereiden en leuke gesprekken te creëren. Daardoor voelt u zich zekerder om die telefoon te pakken. Vol goede moed gaat u aan de slag. Met een proactieve houding en een duidelijk verhaal naar de klant, krijgt u (weer) plezier in uw werk. En wij weten uit ervaring: dan nemen ook de resultaten flink toe.

Wie is mijn trainer?

De ervaring en aanpak van een trainer is vaak heel bepalend voor een training. Onze trainers zijn gedreven professionals met ruime ervaring in en passie voor het vak. Zij zijn allen zelf dagelijks actief in de verkoop. De trainers zetten hun praktijkervaring in om u te helpen uw leerdoelen te realiseren.

Aanvullende informatie

Heeft u een binnendienst functie waarbij u vooral inkomende telefoongesprekken voert? Dan is de training Commerciële binnendienst wat voor u. Voor commerciële medewerkers in de buitendienst is de tweedaagse training De vakman als accountmanager heel geschikt. We trainen ook volop op maat voor hele teams of organisaties.

PROGRAMMA

Het programma draait om plezier in (het leggen van) het eerste contact. Uw vaardigheden én uw overtuigingen komen aan bod.

  • Persoonlijke beelden en overtuigingen bij acquisitie
  • Acquisitie zoals klanten het wel waarderen
  • Werkwijze en organisatie van de acquisitietaak
  • Gesprekstructuren en -vaardigheden
  • Effectief en positief taalgebruik
  • Beeldend spreken
  • Interesse tonen en sfeer creëren
  • Vragen stellen en doorvragen
  • Omgaan met verschillende soorten klanten
  • Inzicht in gedrag door middel van Q4 DISC gedragsanalyse
  • Overtuigingskracht
  • Simulaties
  • Praktijkopdrachten

PRAKTISCHE INFORMATIE

DEELNEMERS

6-12 deelnemers

MAESTRO PRIJS

€895,-

PARTNER PRIJS

€825,-

CURSUS

Klassikaal

AANTAL DAGEN

2 dagen

Datum optie 1
  • 02-09-2020
  • 16-09-2020
Locatie: Alphen aan den Rijn Datum optie 2
  • 06-10-2020
  • 20-10-2020
Locatie: Groningen Datum optie 3
  • 26-10-2020
  • 09-11-2020
Locatie: Breda Datum optie 4
  • 05-11-2020
  • 19-11-2020
Locatie: Zwolle Datum optie 5
  • 13-11-2020
  • 27-11-2020
Locatie: Amsterdam Datum optie 6
  • 17-11-2020
  • 01-12-2020
Locatie: Eindhoven Datum optie 7
  • 23-11-2020
  • 07-12-2020
Locatie: Utrecht Datum optie 8
  • 02-12-2020
  • 16-12-2020
Locatie: Rotterdam

DIRECT AANMELDEN

Aanmelden voor Proactief En Klantgericht Bellen

VOORWAARDEN

  • Partners van de Maestro Academy: Specialisten aangesloten bij Het Finance Gilde, DataConnected of HeadFirst(Premium overeenkomst);
  • De betaling dient vóór aanvang van de eerste trainingsdag volledig te zijn voldaan;

Alle bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW;