Schrijftraining Klantgericht E-mailen

Je doet je best, maar toch bereik je niet het gewenste resultaat …

  • Heb je het gevoel dat je mailtjes niet worden gelezen? En mist je klant of collega hierdoor belangrijke informatie?
  • Stel je vragen in een e-mail of brief, maar krijg je geen of slechts half antwoord?
  • Kost het schrijven van de tekst je (te) veel tijd? En krijg je alsnog vragen over de inhoud?
  • Stel je de klant centraal, maar komt dit nog niet uit de verf op papier?
  • Vind je het 10 keer makkelijker om aan de telefoon iets uit te leggen dan op papier?

Veel professionals hebben last van ‘schrijfpijn’. Ze moeten tijdens hun werk mails en brieven schrijven, maar het kost veel tijd en energie. En de hoge inspanning wordt helaas niet vertaald naar hoge resultaten… Dit is te veranderen áls je gemotiveerd bent.

Hoe schrijf je zonder moeite klantgerichte en heldere brieven en e-mails?

In deze praktische schrijftraining leer je prettig leesbare brieven en e-mails schrijven aan onder andere klanten en collega’s. Je schrijft positief, bouwt een fijne relatie op met de lezers en activeert ze om snel te reageren.

Tijdens je studie heb je waarschijnlijk ‘degelijk’ leren schrijven. Maar met een hartelijke tekst bereik je makkelijker je doel. Bovendien hoef je echt niet met moeilijke woorden te gooien om zakelijk of professioneel over te komen. In deze schrijftraining leer je schrijven van mens tot mens. Dit zorgt voor een klik met je lezers.

Wil jij écht contact maken met lezers en klanten?

Jouw resultaat na het volgen van de training

De training Klantgericht E-mailen helpt je sneller de juiste woorden vinden. Teksten schrijven wordt pas echt leuk als je ziet dat je bericht het gewenste effect heeft.

  • Je schrijft klantvriendelijk en positief. Dit zorgt voor een klik met je lezer.
  • Je e-mails en brieven zijn helder. Je woordkeuze en opbouw brengen je boodschap duidelijk over. Dit scheelt veel vragen achteraf.
  • Je schrijft activerend. Lezers reageren tijdig en geven antwoord op al je vragen.

Het resultaat voor je bedrijf

  • Je laat zien dat je écht klantvriendelijk bent. Je schrijft in eigentijdse, positieve taal en houdt rekening met de belevingswereld van je lezer. Dit zorgt voor verbondenheid.
  • Je berichten worden beter gelezen. De e-mails en brieven zien er aantrekkelijk en overzichtelijk uit.
  • Je krijgt minder vragen over je tekst doordat hij zo helder is. Mogelijke vragen zijn al beantwoord in het bericht. Dit scheelt je veel tijd (mailtjes/telefoontjes).

Wil jij met plezier teksten schrijven die hun doel behalen?

De inhoud van de online training

Alle lessen van Klantgericht E-mailen staan 24/7 in je persoonlijke online leeromgeving. Neem de video’s, voorbeelden en oefeningen door wanneer je er tijd en focus voor hebt.

Module 1. Kennismaking

Ik stel me voor en laat zien hoe je de online leeromgeving gebruikt. Natuurlijk hoor ik ook graag wie jij bent!

Module 2. Structuur van een duidelijke tekst

E-mails en brieven hebben een logische structuur nodig. Het zorgt ervoor dat teksten er overzichtelijk uitzien. Ik laat zien hoe je een tekst opbouwt die uitnodigt tot lezen.

  • Je bepaalt welke informatie noodzakelijk is voor je lezer.
  • Je leert een inleiding schrijven die de lezer verleidt om verder te lezen.
  • Je ontdekt hoe je voor overzicht zorgt als je veel te vertellen hebt.
  • Je gaat oefenen om de kern van je boodschap te bepalen.

Module 3. Schrijfstijl

Een goede schrijfstijl zorgt voor een prettig leesbare tekst. Het draagt bij aan jouw succes als je helder, positief en actief schrijft. We gaan aan de slag om jouw schrijfstijl te updaten.

  • Je leert waarom een zakelijke tekst echt geen ouderwetse taal of vakjargon nodig heeft om professioneel over te komen.
  • Je kijkt met een analytische blik naar (te) lange zinnen. Hoe kan dat korter en duidelijker?
  • Je ontdekt waarom je met verzorgde spreektaal eerder je doel bereikt.
  • Je gaat aan de slag om actief en vriendelijk te schrijven.

Module 4. Schrijven met gevoel

Connectie maken met je lezer zit in kleine dingen. Ik leg uit hoe je teksten schrijft die de juiste snaar raken. Want met positiviteit bereik je meer.

  • Je kruipt in de huid van je lezer. Hiermee maak je goede teksten nóg beter.
  • Je begrijpt waarom dreigen of boos zijn niet werkt om iets gedaan te krijgen. En hoe je de lezer wel activeert.
  • Je kijk op klantvriendelijk communiceren is veranderd. Je schudt makkelijker hartelijke teksten uit je toetsenbord.
  • Je gaat de ‘perspectief-check’ gebruiken om te bepalen of je tekst positief en duidelijk is voor de lezer.

Module 5. Extra voorbeelden & eindtoets

Veel bedrijven gebruiken templates voor e-mailberichten en standaardbrieven. Dat is superhandig als je vaker dezelfde boodschap vertelt aan bijvoorbeeld klanten. Daarom vind je hier een verzameling voorbeeldteksten die jij ook vaak zal versturen. Kijk de kunst af en gebruik het ter inspiratie voor je eigen teksten.

  • Lees de voorbeeldbrief over de sleuteloverdracht van een woning. Zo zie je hoe je een lang verhaal ook helder en positief kunt brengen.
  • Bekijk de voorbeeldmail over een mislukte incasso. Zo ontdek je hoe je jouw lezer vriendelijk eraan herinnert dat de betaling niet is gelukt.
  • En leer van twee voorbeelden over administratief ‘gedoe’. Je ontdekt hoe je ook een administratief moetje vriendelijk en snel oplost.

Op naar de eindtoets! Show je vooruitgang van de afgelopen tijd. En ontvang een welverdiend certificaat bij goed resultaat.

PS Inclusief niets-geleerd-geld-terug-garantie. Niet tevreden? Je kunt opzeggen (wel graag aangeven waarom dan kunnen we er iets van leren) en krijgt je geld terug.

in samenwerking met

PRAKTISCHE INFORMATIE

TAAL

Nederlands

MAESTRO PRIJS

749,-

PARTNER PRIJS

549,-

CURSUS

1 op 1 training

AANTAL DAGEN

5 Modules

Datum optie 1 31 December 2024 Locatie: Kunt deze training iedere dag starten

DIRECT AANMELDEN

Aanmelden voor Schrijftraining Klantgericht E-mailen

VOORWAARDEN

  • Partners van de Maestro Academy: Specialisten aangesloten bij Het Finance Gilde, Change Management Community Nederland, Maestro Business Campus, Data2Succes, T2OA, Alle Partnerleveranciers of HeadFirst(Premium overeenkomst);
  • Bij deze actie geldt dat de betaling vóór aanvang van de eerste trainingsdag volledig moet zijn voldaan;
  • Alle bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW;