Resultaatgericht Organiseren & Managen – RGO-Foundation

In het huidige tijdperk moeten organisaties zich snel aan kunnen passen aan veranderende omstandigheden. Wendbaarheid en innovatie zijn een voorwaarde geworden om de continuïteit te waarborgen. Goed management is de enige mogelijkheid om de continuïteit van een organisatie te waarborgen. Managers die de richting bepalen, de juiste keuzes maken, doelen definiëren, focus houden, en zorgen voor een juiste inrichting.

Resultaatgericht Organiseren & Managen: De basis (RGO-Foundation)

Steeds meer wordt verwacht dat managers, teamleiders en medewerkers bezig zijn met hun resultaten en het verbeteren daarvan.
Deze training leert de deelnemers de essentie van resultaatgericht organiseren, managen en werken. Wat is het en waarop te letten. Dit is de basiscursus van RGO (=Resultaatgericht Organiseren).

1. Resultaatgericht Organiseren.

  • Wat is het verschil tussen resultaatgericht werken, managen en organiseren?
  • Er zijn een aantal uitgangspunten om resultaatgericht te organiseren. Welke zijn dat?
  • Veel voorkomende faal-factoren in organisaties
  • Waarom komen deze faal-factoren voor?
  • De aspecten van groei: omzet, bevlogenheid, klanttevredenheid en rendement. Waarom er niet een vergeten mag worden?
  • De uitwerking: de RGO-blauwdruk. Waar bestaat deze uit?
  • De grote lijnen van het onderzoek naar resultaatgericht werken. Wat is daar vooral van te leren?
  • Wat zijn de succesfactoren van organisaties?

2. Leiderschap

  • Waarom is leiderschap en zelfmanagement essentieel bij resultaatgericht organiseren?
  • Het stellen van de juiste prioriteiten. Wat zijn ze en waarop te letten?
  • De valkuilen van management teams.
  • De relevante trends die effect hebben op organisaties. Waarom is leiderschap daarbij van belang?

3. Ondernemen

  • Het belang van goede feedbackloops in een organisaties. Te beginnen bij de klant.
  • Hoe stelselmatig de juiste verbeteringen te realiseren?
  • De valkuil van teveel verbeteren.

4. Doelen

  • Zin en onzin bij het formuleren van doelen.
  • Waarom de meeste doelen slecht geformuleerd zijn.
  • De doelen die elke organisaties zou moeten hebben
  • Welke type doelen zouden voor moeten komen?
  • Waarom te denken in resultaatgebieden, maatstaven en doelen?
  • Waarom is het handig om te denken in input, troughput en output?

5. Managen

  • Wat te leren van snel groeiende organisatie?
  • Wat is schaalbaar nu eigenlijk en hoe dat te realiseren?
  • Hoe de RGO-maturity van een organisatie te meten?
  • Waarom het denken in rollen veel makkelijker is?
  • Het verschil tussen het werken IN of werken AAN een organisatie.

6. Toegevoegde waarde

  • Zonder toegevoegde waarde heeft een organisatie geen bestaansrecht meer. Wat is nu echte toegevoegde waarde?
  • Hoe toegevoegde waarde echt te realiseren?
  • Hoe toegevoegde waarde te meten?

7. Medewerkers

  • Wat zijn High Perfomance Teams? Waar komen ze voor en uit welke onderdelen bestaan deze?
  • De verschillende type medewerkers.
  • Wat is het verschil tussen tevreden en bevlogen medewerkers.
  • Hoe bevlogen medewerkers te creëren.

Algemene informatie

Kort:

  • Doelgroep: Medewerkers een teamleiders op MBO niveau en hoger
  • Voorkennis: geen
  • Examinering en certificering: optioneel via RGO-institute

Praktische informatie

  • Cursustijden: 9.00 tot ongeveer 16:30. Om 8:30 staat de koffie klaar.
  • Lunch is inbegrepen en is van goed niveau Heeft u allergieën of dieetwensen? Gelieve dit tijdig door te geven.
  • Locatie Nieuwkoop
  • Goed bereikbaar en gratis parkeren vlakbij het pand.

Trainer: Wim Kweekel.
Deze heeft zeer veel ervaring met stratgieformuleringen, interim- en turnaroundmanager en adviseur. Daarnaast geeft hij leiderschapstrainingen. Van hem zijn meer dan 10 managementboeken verschenen.

 

Typisch Kweekel:

  • Alleen de allerbeste trainers uit de praktijk
  • Trainingen met impact
  • Kleine groepen
  • Uniek support-programma
  • Unieke hoge score in NL: 9,2!
  • Trainers die hun kennis en ervaringen ook in boeken hebben vastgelegd.
in samenwerking met

PRAKTISCHE INFORMATIE

DEELNEMERS

De grootte van de groep varieert van 6 tot 16 deelnemers. Wij streven ernaar mensen met een gelijkwaardige rol en/of situatie bij elkaar te laten deelnemen.

MAESTRO PRIJS

€ 1300,- exclusief BTW. De inhoud van de cursus is ook verwerkt in een aantal boeken. Deze krijgen de deelnemers.

PARTNER PRIJS

€ 1195,- exclusief BTW. De inhoud van de cursus is ook verwerkt in een aantal boeken. Deze krijgen de deelnemers.

LOCATIE

Als locatie wordt gekozen voor een hotel in een rustige en ontspannen omgeving. Zo ben je als deelnemer ver weg van de dagelijkse bezigheden.

CURSUS

Klassikaal

AANTAL DAGEN

Looptijd: 2 aaneengesloten dagen. 22 uur zelfstudie.

Datum

Op aanvraag beschikbaar

DIRECT AANMELDEN

Aanmelden voor Resultaatgericht Organiseren & Managen – RGO-Foundation

VOORWAARDEN

  • Partners van de Maestro Academy: Specialisten aangesloten bij Het Finance Gilde, DataConnected of HeadFirst(Premium overeenkomst);
  • De betaling dient vóór aanvang van de eerste trainingsdag volledig te zijn voldaan;
  • Alle bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW;