Praktisch Communiceren Op De Werkvloer

De vakkennis van uw medewerkers is uitstekend, maar de communicatie kan beter. Hun non-verbale signalen en directe taalgebruik stuiten regelmatig op weerstand bij collega’s, leveranciers en klanten. In de praktijkgerichte training Praktisch communiceren op de werkvloer krijgen ze inzicht in het effect van hun gedrag en oefenen ze met communicatieve vaardigheden.

Voor wie is de training Praktisch communiceren op de werkvloer?

De training Praktisch communiceren op de werkvloer is speciaal ontwikkeld voor medewerkers die graag hun communicatieve vaardigheden willen verbeteren voor een betere communicatie op het werk. U heeft een functie zoals techneut, helpdeskmedewerker, commerciële binnendienst, planner, administratief medewerker, kortom de training is geschikt voor iedereen die de communicatie op het werk met klanten, collega’s en leveranciers wil verbeteren.

Wat ontwikkel ik?

Door de training Praktisch communiceren op de werkvloer krijgt u meer inzicht in uw eigen gedrag en dat van anderen. U gaat aan de slag met sociale vaardigheden en leert effectiever communiceren en omgaan met andere mensen. Zo ontstaat er wederzijds begrip, gaat u plezieriger samenwerken en behaalt u betere resultaten. U leert:

  • Wat het effect is van uw stijl van communiceren
  • Actiever luisteren en de juiste vragen stellen
  • Beter gebruik maken van uw lichaamstaal
  • Informatie op een duidelijke manier overbrengen
  • Omgaan met kritiek, klachten en waardering

Wie is mijn trainer?

De trainer is een specialist in communicatie die zelf veel praktijkervaring heeft, vooral in communicatieprocessen.

Inzicht in gedragIMK LOL ICOON disc

Als onderdeel van de training maakt u digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft u op eenvoudige wijze inzicht in uw eigen gedrag en dat van anderen.

 

 

 

PROGRAMMA PRAKTISCH COMMUNICEREN OP DE WERKVLOER

Het communicatieproces

  • Voorstelronde, korte eigen presentatie
  • Het communicatieproces
  • Inzicht in verschillende stijlen van communiceren
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Inzicht in eigen stijl van communiceren

Communicatievaardigheden

  • Effectief taalgebruik
  • Beeldend spreken
  • De kracht van het positief denken
  • Vragen stellen en doorvragen
  • Inzicht in gespreksstructuren
  • Gesprekstechnieken
  • Samenvatten
  • Actief luisteren
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse

Weerstanden en emotie

  • Omgaan met weerstanden en klachten
  • Empathie
  • Effectief omgaan met verwijten
  • Kenmerken van gedrag
  • Emotiereductie
  • Rollenspelen, oefeningen en discussie
in samenwerking met

PRAKTISCHE INFORMATIE

DEELNEMERS

6-12 deelnemers

MAESTRO PRIJS

€895,-

PARTNER PRIJS

€825,-

CURSUS

Klassikaal

AANTAL DAGEN

2 dagen

Datum optie 1
  • 25-02-2020
  • 10-03-2020
Locatie: Amsterdam Datum optie 2
  • 04-03-2020
  • 18-03-2020
Locatie: Sittard Datum optie 3
  • 26-03-2020
  • 09-04-2020
Locatie: Rotterdam, Capelle a/d Ijssel Datum optie 4
  • 03-04-2020
  • 17-04-2020
Locatie: Drachten Datum optie 5
  • 14-04-2020
  • 21-04-2020
Locatie: Eindhoven

DIRECT AANMELDEN

Aanmelden voor Praktisch Communiceren Op De Werkvloer

VOORWAARDEN

  • Partners van de Maestro Academy: Specialisten aangesloten bij Het Finance Gilde, DataConnected of HeadFirst(Premium overeenkomst);
  • De betaling dient vóór aanvang van de eerste trainingsdag volledig te zijn voldaan;

Alle bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW;