Online Design Process Training!

Denken vanuit de klant in plaats van vóór de klant

Ben je ook op zoek naar een aanpak die je in staat stelt beter aan te sluiten bij de wensen van jouw klant? Wil je dat de beleving van jouw dienstverlening naadloos aansluit bij de inrichting van jouw organisatie? Dan is deze tweedaagse training echt iets voor jou!

Deze training laat je op praktische wijze zelf ervaren hoe de klantbeleving en de dienstverleningsprocessen elkaar nog meer kunnen versterken!

Waarom Design Process Training?

Deze training combineert de inzichten van Lean, Design Thinking en Service Design in één pakket. Veel organisaties denken nog vóór de klant en niet vanuit de klant. De Design Process Training leert je om te starten vanuit de klantreis van jouw klanten om vervolgens de inrichting van jouw organisatie daarop te laten aansluiten. Doordat je meer vanuit de buitenwereld naar jouw eigen dienstverlening kijkt ben je in staat om klantgerichter te innoveren!

Onze aanpak

Tijdens deze training leer je wat de kracht is van het Design Process. Het helpt om buiten bestaande kaders te denken en tot vernieuwende, innovatieve concepten en ideeën te komen. Het biedt een aantal praktische, krachtige methoden en technieken.

De training is een combinatie van theorie en toepassing op een casus waar tijdens de training aan gewerkt wordt. Doordat deze training online wordt aangeboden ben je straks in staat plaats en tijd onafhankelijk innovaties te ontdekken en door te voeren.

Programma

Deze tweedaagse online training is opgebouwd uit 4 blokken van 3 uur. Om de effectiviteit van de training te bevorderen is er voldoende offline tijd ingebouwd.

De onderwerpen die tijdens de training aan de orde komen, zijn:

  • Wat maakt de Design Process aanpak nu zo uniek?
  • Op welke manier empathie je kan helpen bij het verbeteren van jouw dienstverlening;
  • Hoe je verbeteringen in jouw dienstverlening kunt detecteren door middel van een klantreis;
  • Op welke manier je snel tot gerichte oplossingen kunt komen;
  • Hoe de beleving van de klant kan aansluiten op de inrichting van jouw organisatie.

Instrumenten die wij tijdens de trainingen behandelen zijn o.a. het opstellen van persona’s en klantreizen en de service blueprint.

De training is een combinatie van theorie en toepassing op een casus waar tijdens de training aan gewerkt wordt; Work in Process!

Als onderdeel van de training krijg je standaard 1 uur praktijk coaching aangeboden. Wil je meer begeleiding? Je kunt ook een aanvullende strippenkaart afnemen van 8 uur coaching.

Resultaten

Na het volgen van de training ben je in staat om:

  • Het verschil te maken in het realiseren van innovaties en het doorvoeren van veranderingen bij jouw klant of binnen jouw organisatie;
  • Het gesprek aan te gaan met opdrachtgevers over het echte probleem dat zij proberen op te lossen;
  • De brug te slaan tussen de belevingswereld van jouw klant en de dienstverlening van jouw organisatie;
  • Draagvlak te genereren bij belangrijke stakeholders door co creatie en creativiteit gericht in te zetten.

Uw trainers

Roy Schinning-Woltring weet als lead facilitator op een stimulerende manier de natuurlijke creativiteit bij de deelnemers te activeren. Op een overtuigende wijze verbindt hij theorie en praktijk. Hij werkt inmiddels ruim 15 jaar als strategisch adviseur en trainer voor diverse corporates, startups en scale up organisaties. Naast zijn advieswerk is hij gastdocent op de Nyenrode Business Universiteit en Beeckestijn Business School. Daarnaast is hij bestuurslid van het Platform Innovation & Strategy die als doelstelling hebben om  innovaties zo snel mogelijk realiseerbaar te maken.

Als ontwerper bijt Evelien Jansen zich vast in complexe vraagstukken en beantwoordt deze met creatieve oplossingen, altijd in een heldere toepasbare vorm. Ze neemt u mee in de kracht van het ‘anders denken’, ondersteund door een vleugje humor.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Deelnemers

Minimum groepsgrootte 6 deelnemers, max. 15 deelnemers

Prijs

€ 750,– (incl. 1 uur coaching in de praktijk)

Additionele strippenkaart van 8 uur praktijkcoaching op aanvraag.

Materiaal

Na afloop krijgen de deelnemers hun deelproducten mee en ontvangen zij de templates van de canvassen waarmee zijn hebben gewerkt digitaal in groot formaat. Met deze tools kunnen zij direct aan de slag.

Aantal dagen

2 dagen van 6 uur

in samenwerking met

PRAKTISCHE INFORMATIE

DEELNEMERS

minimum groepsgrootte 6 deelnemers, max. 15 deelnemers

MAESTRO PRIJS

€750.- (incl. 1 uur coaching in de praktijk)

PARTNER PRIJS

€700,- (incl. 1 uur coaching in de praktijk)

LOCATIE

  • Fabriek (Amsterdam)
  • Centrale (Rotterdam)
  • In company bij klant desgewenst
  • ProcesBasis (Lelystad)
  • Online/virtueel

CURSUS

Klassikaal of virtueel

MATERIAAL

Na afloop ontvangt u digitaal de templates van de canvassen waarmee u in de training gewerkt heeft. Met deze tools kunt u direct zelf aan de slag.

TIJD

Deze 2-daagse online training is gebouwd uit 4 modules van 3 uur. Om de effectiviteit van de training te bevorderen is er voldoende offline tijd ingebouwd.

Datum optie 1
  • 11-05-2022
  • 12-05-2022
Locatie: Rotterdam / Online Datum optie 2
  • 28-09-2022
  • 29-09-2022
Locatie: Rotterdam / Online Datum optie 3
  • 01-12-2022
  • 02-12-2022
Locatie: Rotterdam / Online

DIRECT AANMELDEN

Aanmelden voor Online Design Process Training!

VOORWAARDEN

  • Partners van de Maestro Academy: Specialisten aangesloten bij Het Finance Gilde, DataConnected of HeadFirst(Premium overeenkomst);
  • De betaling dient vóór aanvang van de eerste trainingsdag volledig te zijn voldaan;
  • Alle bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW;