Microsoft Office 365 Gebruikerstraining

ONZE LESMETHODE: ACTIVE LEARNING

Bij Active Learning word je gecoacht bij het ontwikkelen van vaardigheden die voor jou persoonlijk cruciaal zijn. De methode sluit goed aan bij hoe mensen leren, en houdt rekening met wat jij al weet en kunt. Als je erover nadenkt, is het zo logisch als wat. Lees hier alles over Active Learning

Volg de Microsoft Office 365 Gebruikerstraining. Deze 1-daagse training is bedoeld voor informatiewerkers die Office 365 gebruiken of gaan gebruiken. Deze training biedt studenten de kennis en vaardigheden om Office 365 dagelijks efficiënt te gebruiken.

Na afronding van deze training kun je onder andere:

SharePoint Online en OneDrive gebruiken
Skype voor Bedrijven gebruiken om samen te werken met interne en externe contacten
OneNote-notitieblokken maken, organiseren en beheren

OMSCHRIJVING TRAINING MICROSOFT OFFICE 365 GEBRUIKERSTRAINING

Deze eendaagse training is ontworpen voor mensen die met informatie werken en Office 365 gebruiken, of willen gaan gebruiken. Deze training voorziet je van de kennis en skills om dagelijks efficiënt gebruik te maken van Office 365. De insteek van de training is praktisch aangezien er realistische scenario’s worden gebruikt. Je leert hoe je Outlook Online, Skype for Business, OneDrive for Business, SharePoint Online en OneNote moet gebruiken. Aan het einde van deze Office 365 gebruikerstraining zal je efficiënt gebruik kunnen maken van Office 365 en al haar features.

Aangezien dit een officiële Microsoft training is, is het lesmateriaal in het Engels. De trainer is wel Nederlands!

Na afronding van deze training Office 365 voor eindgebruikers kan je:

  • Office 365 begrijpen.
  • Met Office 365 werken.
  • Outlook Online gebruiken.
  • SharePoint Online gebruiken.
  • Skype for Business gebruiken.
  • Outlook features, contacten, groepen, distributie groepen en kalenders beheren.
  • SharePoint Online gebruiken om samen te werken met anderen, documenten te beheren en te navigeren over de site.
  • Skype for Business gebruiken om samen te werken met interne en externe contacten.
  • OneNote notebooks creëren, organiseren en beheren.

Voorkennis

Voor het volgen van deze Office 365 gebruikerstraining dien je te beschikken over:

  • Basiskennis van Microsoft Office
  • Basiskennis van Microsoft Windows Operating systems

VOOR WIE IS DE TRAINING MICROSOFT OFFICE 365 GEBRUIKERSTRAINING GESCHIKT?

Deze Office 365 gebruikerstraining is bedoeld voor iedereen die gebruik maakt van Office 365, of dat wil gaan doen. Daarnaast is deze training bedoeld voor mensen die beslissingen maken binnen een bedrijf en de features en voordelen van Office 365 willen begrijpen, zodat het de productiviteit verhoogt.

ONDERDELEN VAN DE TRAINING MICROSOFT OFFICE 365 GEBRUIKERSTRAINING?

Module 1: Office 365 Overview

This module will help students understand what Office 365 is and the components that make up Office 365. Students will learn how Office 365 can increase work productivity by allowing them to work when and where they need to.

Lessons

  • Office 365 Overview
  • Accessing Office 365
  • Managing Office 365 profiles

Lab : Getting to Know Office 365

  • Sign up for Office 365
  • Explore Office 365 and manage your profile
  • After completing this module, students will be able to:
  • Understand Office 365
  • Describe the different components of Office 365
  • Sign in to Office 365
  • Manage your Office 365 profile

Module 2: Using Outlook Online

This module describes how to use Outlook Online. Students will learn how to manage their email, create contacts, create groups, manage attachments, create calendar views, and manage Outlook settings.

Lessons

  • Manage Email
  • Managing Calendars
  • Managing Contacts
  • Configuring Outlook Options

Lab : Using Outlook Online

  • Managing email
  • Working with attachments
  • Working with calendar views
  • Managing contacts
  • Configuring Outlook Online options

After completing this module, students will be able to:

  • Create, send, and reply to email
  • Search and filter email
  • Create appointments
  • Manage reminders
  • Add and share calendars
  • Add and update contact information
  • Import contacts, create groups, and search contacts
  • Use automatic rules to manage and organize email
  • Manage distribution groups

Module 3: Using Skype for Business

This module will introduce students to Skype for Business. Students will learn how to use Skype for Business for instant messaging, web conferencing, and audio and video conferencing.

Lessons

  • Skype for Business overview
  • Instant Messaging in Skype for Business
  • Conferencing in Skype for Business

Lab : Using Skype for Business

  • Managing contacts and groups in Skype for Business
  • Using Instant Messaging with Skype for Business
  • Conferencing in Skype for Business

After completing this module, students will be able to:

  • Describe the features of Skype for Business
  • Use Skype for Business for Instant Messaging
  • Create Audio and Web conferences
  • Manage contacts and groups in Skype for Business

Module 4: Using SharePoint Online

This module introduces students to SharePoint Online. Students will learn how locate and share documents in SharePoint Online. After completing this module students will be able to customize their SharePoint site, search for content, customize workflows in SharePoint Online, and configure list-based information management.

Lessons

  • Working with site content and navigation
  • Managing workflows in SharePoint Online
  • Implement information management policies

Lab : Using SharePoint Online

  • Search site content
  • Customize site navigation
  • Manage content approval

After completing this module, students will be able to:

  • Search site content
  • Customize SharePoint Online sites
  • Implement information policies
  • Manage content approval workflows
  • Understand content organizer

Module 5: Using OneDrive for Business and OneNote Online

This module will show students how to create, modify, save, and share documents using OneDrive for Business. Students will learn how to create and open OneNote notebooks and work with OneNote sections and pages and how to add new content to a new OneNote page.

Lessons

  • OneDrive Overview
  • OneNote Online Overview

Lab : Using OneDrive for Business

  • Create, view, and edit files with OneDrive for Business
  • Manage your files with OneDrive for Business

Lab : Using OneNote Online

  • Create and organize a OneNote notebook
  • Take and manage notes
  • Locate and share information

After completing this module, students will be able to:

  • Describe the difference between OneDrive and OneDrive for Business
  • Create and manage files using OneDrive for Business
  • See your OneDrive files from other devices
  • Share your OneDrive files with others
  • Create and organize OneNote notebooks
  • Share information from a notebook
  • Find information in a notebook
  • Manage notebook content
in samenwerking met

PRAKTISCHE INFORMATIE

MAESTRO PRIJS

€ 695,-

PARTNER PRIJS

€ 645,-

CURSUS

Active Learning

AANTAL DAGEN

1 dag (flexibel in te plannen)

TIJD

inclusief studiemateriaal, certificaat, koffie/thee en een uitgebreide lunch.

Datum optie 1 01 December 2024 Locatie: Capelle a/d IJssel (kies zelf 5 dagen) Datum optie 2 01 December 2024 Locatie: Eindhoven (kies zelf 5 dagen) Datum optie 3 01 December 2024 Locatie: Vianen (kies zelf 5 dagen) Datum optie 4 01 December 2024 Locatie: Virtueel (kies zelf 5 dagen)

DIRECT AANMELDEN

Aanmelden voor Microsoft Office 365 Gebruikerstraining

VOORWAARDEN

  • Partners van de Maestro Academy: Specialisten aangesloten bij Het Finance Gilde, Data2Succes, Change Management Community Nederland of HeadFirst(Premium overeenkomst);
  • De betaling dient vóór aanvang van de eerste trainingsdag volledig te zijn voldaan;

Alle bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW;