Als (beginnend) schrijfcoach komt er veel op je af. Je hebt gevoel voor taal en vindt het leuk om collega’s te helpen met hun teksten. Je geeft feedback: gevraagd en misschien ook ongevraagd. En dit wil je vaker gaan doen. Maar hoe ben je kritisch op de tekst, vriendelijk als coach én zorg je voor vooruitgang bij je collega’s? Zit jij met vragen zoals …
Wil jij het schrijfniveau in je organisatie op niveau houden?
Word schrijfcoach!
De Masterclass voor Schrijfcoaches richt zich op twee dingen. Je verdiept je kennis over positief en klantgericht schrijven zodat je een topschrijver wordt. En je ontwikkelt je trainer skills. Precies wat je nodig hebt om een vriendelijke schrijfcoach te worden met een kritische blik. Eentje waar collega’s graag bij aankloppen als ze worstelen met een tekst.
In de online training leer je snel vaststellen welke aanpassingen een tekst beter maken. En je oefent om deze feedback opbouwend te brengen. Waarover kun je dikke complimenten geven? En waar kan de schrijver nog in groeien? Je geeft collega’s inzicht in hun sterke punten. Jouw positieve insteek zorgt voor motivatie, groei en zelfvertrouwen bij je collega’s. Ze ervaren dat ze beter schrijven dankzij jouw tips. Je wordt gewaardeerd!
Wil jij collega’s het juiste duwtje in de rug geven om te groeien als schrijver?
Wil jij proactief bijdragen aan betere communicatie in jouw organisatie?
De online on demand training bevat video’s, opdrachten, voorbeelden, een handige checklist voor je tekstanalyses en een werkboek waarin je coachgesprekken kunt bijhouden. Het lesmateriaal is 24/7 beschikbaar in je persoonlijke online leeromgeving. Aanvullend krijg je per post een notitieblok met feedbackformulieren om snel de kwaliteit van teksten te beoordelen. Superhandig!
Vertel mij en je mede-schrijfcoaches wie je bent en wat jouw doel is als schrijfcoach. Want juist het vooraf benoemen van doelen helpt ze te behalen. Los daarvan, ben ik ook gewoon ontzettend benieuwd naar jou!
Je collega’s coachen. Misschien vind je het spannend? Dat zou zo maar kunnen. Daarom ga ik jou stap voor stap helpen om een geweldige schrijfcoach te worden. Ik deel al mijn geheimen met je.
Weet je hoe waardevol het is voor je collega’s om te weten wat GOED is aan hun tekst? Nou, ontzettend belangrijk! Dit motiveert, inspireert en zorgt dat collega’s (nogmaals) bij je willen aankloppen voor feedback. Kijk mee over mijn schouder hoe ik feedback geef op enkele teksten.
Tijd voor het echte werk. Je gaat nu de eerste analyses maken en feedbackgesprekken voeren met collega’s. Spannend, maar ook heel gaaf!
Daar zit je dan: een perfect opgeleide schrijfcoach. Daar heb je alleen iets aan als collega’s je weten te vinden. En als je er voldoende tijd voor krijgt van je leidinggevende. Ik geef je voorbeelden en tips hoe je de rol als schrijfcoach kunt vormgeven.
Heb je ‘last’ van tegensputterende collega’s? Zien ze (nog) niet de toegevoegde waarde van helder, klantvriendelijk en positief schrijven? Ik geef je argumenten om jouw feedback te onderbouwen. Daar kunnen ze niet tegenop!
SPECIAAL VOOR BESTAANDE CURSISTEN
Verdieping op de training Klantgericht E-mailen
Nederlands
MAESTRO PRIJS757,-
PARTNER PRIJS557,-
CURSUS1 op 1 training
AANTAL DAGEN5 Modules
Datum optie 1 31 December 2025 Locatie: Kunt deze training iedere dag starten