Deze training is bedoeld voor ITSM-medewerkers die betrokken zijn bij het beheren van de werking van IT-enabled en digitale producten en services, en degenen die verantwoordelijk zijn voor de end-to-end levering.
Het volgen van een geaccrediteerde training is verplicht om volledig inzicht in het kernmateriaal te krijgen. ITIL Foundation is een vereiste.
De ITIL Specialist Create, Deliver and Support (CDS) training maakt onderdeel uit van de ITIL Managing Professional certificering. Deze certificering is gericht op IT-professionals binnen hedendaagse technologische en digitale teams. De Managing Professional certificeringsroute biedt praktische en technische kennis over het uitvoeren van succesvolle IT-projecten, teams en workflows en bestaat uit een praktisch trainingsprogramma met vier trainingen.
De ITIL CDS training geldt ook als zelfstandige certificering (ITIL specialist CDS) en is in feite de ‘kern’ van servicemanagement en relevant voor iedereen met een servicemanagement-profiel, en een must voor iedereen die binnen ITSM werkt.
Heeft u in uw dagelijkse werkzaamheden te maken met het beheer van de werking van IT-services, de levering van producten en diensten, inclusief de ontwikkeling, de implementatie, de monitoring en/of de ondersteuning ervan of draagt u er zorg voor dat services worden geleverd en ondersteund volgens overeengekomen niveaus, dan is de training ITIL Create, Deliver & Support een geschikte training voor u.
Doelgroep: IT-servicemanagement professionals, met name diegenen die verantwoordelijk zijn voor end-end IT-operations management.
Mogelijke rollen/functies: Service Manager, IT Operations Manager; Service Desk Manager; Development Managers; Developers; Infrastructure Operations Engineer; Change and Release Manager; Incident Manager; Problem Manager; Service Transition Manager; Application Operations Engineer; Availability Manager; IT Coordinator; Network Systems Administrator; IT Support Manager; Technical Support Engineer; Information Security; Data Center Support Specialist
De reikwijdte van deze professionele en praktijkgerichte training is naast de IT-levering en IT-ondersteunings-activiteiten gericht op het ‘creëren’ van IT-services. De context betreft de integratie van verschillende waarde-stromen en activiteiten voor het creëren, leveren en ondersteunen van IT-producten en IT-services, maar ook voor ondersteunende practices, methoden en hulpmiddelen.
Er is aandacht voor de service-prestaties, de kwaliteit van de service en verbetermethoden om innovatieve en betrouwbare, op technologie gebaseerde services aan klanten te blijven leveren in een steeds competitievere markt.
De specifieke onderwerpen die aan bod komen zijn:
• ITIL Foundation (samenvatting key concepts) in relatie tot Create, Deliver & Support.
• Hoe wordt een service value stream gepland en gebouwd om services te creëren, te leveren en te ondersteunen.
• Hoe dragen de ITIL practices bij aan het creëren, het leveren en het ondersteunen van het Service Value System en de value streams.
• Hoe worden services gecreëerd, geleverd en ondersteund; het managen van queues en backlogs en het prioriteren van werk, kopen versus bouwen, sourcing-opties en service integratie en management.
Om het examen ITIL Specialist Create, Deliver and Support te kunnen afleggen, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® 4 Foundation certificaat. Daarnaast dient u de training ITIL Specialist Create, Deliver and Support bij een geaccrediteerd opleidingsinstituut te doorlopen.
Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL Specialist Create, Deliver and Support.
Tussen 8 en 14 deelnemers
TAALNederlands
MAESTRO PRIJS€ 1.850,- (incl examen voucher)
PARTNER PRIJS€ 1.775,- (incl examen voucher)
CURSUSTraining
EXAMENInclusief voucher
AANTAL DAGEN2 dagen
TIJD09.00 tot 17.00
Datum optie 1