Ken je klant en stel zijn integriteitsrisico vast
Als (financieel) adviseur wens je geen reputatie- of aansprakelijkheidsrisico te lopen door vooraf niet te weten met wie je zaken doet en welke mogelijke relaties je door leidt naar de bank. Customer Due Diligence is hierbij van cruciaal belang. Maar wat is het nu eigenlijk?
Banken en levensverzekeraars dienen hun cliënten te kennen én geen relaties aan te knopen met personen die het vertrouwen in de financiële onderneming kunnen schaden. Customer Due Diligence (CDD) is een hulpmiddel om dit te bewerkstelligen. De gevolgen van het niet beheersen van deze risico’s zijn groot.
Een juiste toepassing van CDD zorgt ervoor dat voorkomen wordt dat de financiële onderneming kan worden misbruikt voor de verkeerde doeleinden. Belangrijke voorbeelden van misbruik in dit kader zijn witwassen, terrorismefinanciering en fraude. De CDD-normen zijn dus relevant voor de integere bedrijfsvoering van financiële ondernemingen als geheel. Daarmee vormt CDD een onderdeel van de integere bedrijfsvoering. Door een goed zicht op de cliënten en op andere relaties te houden kan een financiële onderneming voorkomen dat de integriteit in gevaar komt. De rol van adviseur en tevens poortwachter kan zorgen voor een duurzame relatie met de financiële instellingen.
Er zijn 2 trainingsmogelijkheden voor deze cursus, namelijk een basiscursus waarbij je leert wat Customer Due Diligence nu eigenlijk is en een verdiepende cursus waarbij je leert hoe je CDD kunt toepassen en hoe je de mogelijke integriteitsrisico’s kunt herkennen.
CDD – Basis:
CDD – Professional:
Kosten CDD basiscursus € 795,- Kosten CDD Professional: € 1.595,-.
PARTNER PRIJSOp aanvraag
CURSUSKlassikaal
AANTAL DAGEN1 dag
TIJD09.00u tot 16.00u
Datum optie 1 30 December 2025 Locatie: Info volgt ASAP en vraag advies