Deze training is bedoeld voor ITSM-medewerkers die betrokken zijn bij het beheer en de integratie van stakeholders, gericht op de customer journey en ervaring en het bevorderen van partner en leverancier relaties.
Het volgen van een geaccrediteerde training is verplicht om volledig inzicht in het kernmateriaal te krijgen. ITIL Foundation is een vereiste.
De ITIL DSV training maakt onderdeel uit van de ITIL Managing Professional certificering. Deze certificering is gericht op IT-professionals binnen hedendaagse technologische en digitale teams. De Managing Professional certificeringsroute biedt praktische en technische kennis over het uitvoeren van succesvolle IT-projecten, teams en workflows en bestaat uit een praktisch trainingsprogramma met vier trainingen.
De ITIL DSV training geldt ook als zelfstandige certificering (ITIL specialist DSV) en is in het bijzonder relevant voor iedereen in een leveranciersgerichte rol en zich richt op het beheren van een of meer leveranciers en samenwerkt met leveranciers binnen een geïntegreerde ITSM-organisatie.
Heeft u in uw dagelijkse werkzaamheden te maken met het ontwerpen en managen van customer journeys en customer experiences, het beheren van en de interactie met stakeholders en/of het bevorderen van relaties om waarde te realiseren, of werkt u nauw samen met klanten om vraag en verwachting te beheren, dan is de training Drive Stakeholder Value een geschikte training voor u.
Doelgroep: IT-servicemanagement professionals, met name diegenen die zich richten op het beheer van klant-, leveranciers- en/of partnerrelaties.
Mogelijke rollen/functies: Service Manager, Business Relationship Manager; Enterprise Architect; Project Manager; Supplier Relationship Manager; UX/CX Designer; Service Level Manager; Customer Success Manager; Scrum Master; IT Solutions Manager; Contract Manager; Enterprise Architect; Vendor Manager; Demand Manager.
De reikwijdte van deze training betreft alle soorten betrokkenheid en interactie tussen een serviceprovider en de klanten, gebruikers, leveranciers en partners. De context betreft de conversie van de vraag naar waarde via IT-enabled services.
Er is aandacht voor onderwerpen zoals SLA-ontwerp, multi-leveranciersmanagement, communicatie, relatiebeheer, het ontwerp van customer- en user experience, customer journey mapping en tools om de tevredenheid van belanghebbenden te vergroten, wat een integraal onderdeel is van het bedrijfssucces in het huidige concurrerende landschap.
De specifieke onderwerpen die aan bod komen zijn:
• ITIL Foundation (samenvatting key concepts) in relatie tot Drive Stakeholder Value.
• Wat is een customer journey en hoe wordt deze ontworpen.
• Hoe de aandacht richten op bepaalde marktsegmenten of doelgroepen (targeting) en hoe worden relaties met belanghebbenden bevorderd.
• Hoe wordt (klant)vraag gevormd en hoe worden service offerings gedefinieerd.
• Hoe wordt verwachting afgestemd en hoe worden servicedetails overeengekomen.
• Hoe vindt onboarding en offboarding van klanten en gebruikers plaats.
• Hoe wordt gezamenlijk en voortdurend waarde in een co-creatie gerealiseerd en gewaarborgd.
• Hoe wordt service-waarde gerealiseerd en gevalideerd.
Om het examen ITIL Specialist Drive Stakeholder Value te kunnen afleggen, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® 4 Foundation certificaat. Daarnaast dient u de training ITIL Specialist Drive Stakeholder Value bij een geaccrediteerd opleidingsinstituut te doorlopen.
Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL Specialist Drive Stakeholder Value.
Tussen 8 en 14 deelnemers
TAALNederlands
MAESTRO PRIJS€ 1.850,- (incl examen voucher)
PARTNER PRIJS€ 1.775,- (incl examen voucher)
CURSUSTraining
EXAMENInclusief voucher
AANTAL DAGEN2 dagen
TIJD09.00 tot 17.00
Datum optie 1