Effectief klantgesprek met optimaal rendement

Hoe voer je een effectief klantgesprek met een optimaal rendement? In deze korte training bestaande uit twee dagdelen worden de belangrijkste technieken en invalhoeken van een effectief klantgesprek besproken.

Belangrijke klantgesprekken zijn:

  • Adviesgesprek richting klant en akkoord verkrijgen
  • Doelstellingengesprek en weerstand verminderen
  • Echt draagvlak creëren voor jouw standpunt en jouw ideeën
  • Effectieve intake
  • Omgaan met lastige klanten / gesprekspartners
  • Klachten en slechtnieuwsgesprek

Een effectief klantgesprek bestaat uit diverse facetten. Het juist toepassen van deze facetten zorgt ervoor dat je niet alleen gehoord wordt maar dat de klant ook een positieve houding aanneemt ten opzichte van jouw persoon en jouw standpunten. Respect groeit, draagvlak wordt verstevigd en je bereikt meer voor het project, voor de klant en voor jezelf.

De behandelde technieken zijn ook zeer goed toepasbaar in andere gesprekken richting opdrachtgevers, managers, het team en in een werkoverleg.

Na afronding ontvangen de deelnemers een certificaat als bewijs van deelname.

Wat levert de scholing je op/doelstelling:

  • Inzicht in de verschillende facetten van een effectief klantgesprek.
  • Meer rendement uit de verschillende gesprekken.
  • Vaardigheden om klantgesprekken effectiever te voeren.
  • Meer grip tijdens lastige gesprek en positief kunnen beïnvloeden.
  • In het gesprek makkelijker doelen kunnen bereiken.
  • Een beter intakegesprek kunnen voeren.

Voor wie, niveau MBO+ tot HBO+:

  • Zelfstandige die gesprekken met klanten en opdrachtgevers voeren.
  • Projectleiders die regelmatig met de klant/opdrachtgever in gesprek zijn.
  • Voor ieder die sterker en krachtiger in klantgesprekken wilt overkomen en willen omgaan met weerstand en lastige personen.
  • Een effectiever intake gesprek wil voeren.

Door wie:

  • De training wordt verzorgd door Nico van Langen. Hij is een zeer goede trainer met een succesvol zelfstandig trainingsbureau en werkt voor vele bedrijven en organisaties waaronder het NCOI, waar hij  preferred supplier is en heeft een A status.

Persoonlijke wensen:

Voorafgaande ontvang je een intakeformulier waarop je jouw leerdoelen kenbaar kan maken zodat de training nog meer aansluit op jouw persoonlijke wensen.

PRAKTISCHE INFORMATIE

DEELNEMERS

3-12 deelnemers

TAAL

Nederlands

MAESTRO PRIJS

€375,-

PARTNER PRIJS

€275,-

CURSUS

Klassikaal

MATERIAAL

inclusief werkmap

AANTAL DAGEN

Twee avonden

TIJD

19:00 uur tot 22:00 uur

Datum

Op aanvraag beschikbaar

DIRECT AANMELDEN

Aanmelden voor Effectief klantgesprek met optimaal rendement

VOORWAARDEN

  • Partners van de Maestro Academy: Specialisten aangesloten bij Het Finance Gilde, DataConnected HeadFirst(Premium overeenkomst);