Design Patterns in Java

Design Patterns zijn standaard oplossingen voor algemene design problemen in object-georienteerde applicaties. Als je als ontwikkelaar tegen een bepaald ontwerp probleem aanloopt, is de kans groot dat iemand al eens eerder tegen hetzelfde probleem is aangelopen en daar een goede oplossing voor heeft bedacht. Deze oplossingen zijn beschreven als design patterns en ontwikkelaars kunnen zo deze bewezen oplossingen hergebruiken in hun eigen applicatie.
Het voordeel van het gebruik van design patterns is dat de applicatie code meer flexibel, herbruikbaar, uitbreidbaar en veelal beter leesbaar wordt. In deze cursus behandelen we de meest bruikbare design patterns en m.b.v. hands-on oefeningen gaan we deze patterns implementeren in Java. Ook zullen we dieper ingaan op het gebruik van verschillende patterns in combinatie met elkaar.

Doelgroep cursus Design Patterns in Java

Deze cursus is voor architecten, ontwerpers en programmeurs die design patterns willen leren toepassen om flexibele applicaties te ontwerpen en te implementeren die beter herbruikbaar en uitbreidbaar zijn.

Voorkennis

Wij adviseren onderstaande voorkennis:

Doel

  • Aan het eind van deze cursus:
  • Heeft de cursist een goed overzicht van de belangrijkste design patterns.
  • Is de cursist in staat te herkennen welk design pattern welk probleem oplost.
  • Is de cursist in staat de design patterns zelf te implementeren in Java.

Onderwerpen cursus Design Patterns in Java

De cursus Design Patterns in Java behandelt de volgende onderwerpen:

    • Object-georienteerd ontwerp principes
    • Introductie in design patterns
    • Behavioral patterns
      • Command
      • Observer
      • State
      • Strategy
      • Iterator
      • Mediator
      • Chain of responsibility
      • Visitor
    • Structural patterns
      • Adapter
      • Composite
      • Decorator
      • Façade
      • Proxy
    • Creational patterns
      • Abstract factory
      • Factory method
      • Singleton
    • Architectural patterns
      • Model-View-Controller
      • Filter
      • Service object
      • Data access object
      • Gateway
in samenwerking met

PRAKTISCHE INFORMATIE

DEELNEMERS

Tussen 8 en 14 deelnemers

MAESTRO PRIJS

€1.635,-

PARTNER PRIJS

€1.471,-

LOCATIE

Nieuwegein

CURSUS

Klassikaal

VOORKENNIS

De cursus Inleiding Object-Oriëntatie en UML of vergelijkbare kennis. De cursus Java 7 Programming Language deel 1 of vergelijkbare kennis.

MATERIAAL

Inclusief

AANTAL DAGEN

3 dagen

TIJD

08:45 uur tot 16:00 uur

Datum

Op aanvraag beschikbaar

DIRECT AANMELDEN

Aanmelden voor Design Patterns in Java

VOORWAARDEN

  • Partners van de Maestro Academy: Specialisten aangesloten bij Het Finance Gilde, DataConnected of HeadFirst(Premium overeenkomst);
  • De genoemde prijzen zijn exclusief BTW;
  • De betaling dient vóór aanvang van de eerste trainingsdag volledig te zijn voldaan;
  • De betalingsafhandeling wordt verzorgd door Vijfhart